Recenzie: Empatia in parenting- cum sa cresti un copil fercit, independent si echilibrat, dezvoltandu-i inteligenta emotionala

Empatia in parenting – cum sa cresti un copil fericit, independent si echilibrat, dezvoltandu-i inteligenta emotionala

Este cartea pe care consider ca ar trebui sa o aibă în casa orice părinte, indiferent de vârsta copilului. Shauna Shapiro, experta în studiul și practica stării de mindfulness, și pediatrul Chris White, autorii acestei cărți, fac ca atât înțelepciunea străveche cât și cea moderna sa se împletească perfect astfel încât sa ne aducă noi perspective asupra parentingului și a disciplinei.

Aparent este o carte greu de înțeles, însă la finalul ei ne vom da seama câtă nevoie aveam sa știm unde greșim față de copiii noștri, care sunt elementele de care au nevoie pentru a se dezvolta armonios. Aflând despre cele cinci elemente esențiale pentru învățare și crestere, ne vom schimba modul de gândire, comportamentul și vom acorda mai multa atenție sentimentelor și emoțiilor pe care le au copiii noștri. Iubirea necondiționată, libertatea de a fi ei înșiși, mentoratul, stabilirea unor limite sănătoase și ne-reusitele sunt elementele care fac parte din practica mindfulness pe care se bazează cei doi autori. Fiecare părinte are momente in care se indoieste de el atunci când vine vorba despre educația și creșterea unui copil iar aceasta carte ajuta la depășirea problemelor care apar inevitabil in relația părinte – copil.

,,Fără îndoială, disciplina este un ingredient necesar pentru copii. Prin disciplină și autodisciplină își dezvoltă capacitățile esențiale: autocontrolul, controlul impulsurilor și competența socială. Însă, în cele mai multe situații, părinții oscilează între a fi exagerat de permisivi sau prea autoritari. Autorii acestui volum ajung la concluzia că, de fapt, copiii au nevoie să primească o combinație echilibrată de iubire și limitări. De aceea, au adăugat o dimensiune de pionierat la semnificația conceptului de disciplină, propunând ca starea de mindfulness să fie un element de bază pentru o abordare plină de iubire în educația copiilor. Calitatea de a fi prezenți într-un mod conștient este una dintre cele mai importante dimensiuni ale parentingului, iar această lucrare ne ajută să o cultivăm. Urmând pas cu pas ghidul „Empatia în parenting” – sau disciplina mindful – vom fi mai înțelepți și mai plini de compasiune în relația cu copiii noștri.”

Empatia in parenting m-a ajutat sa imi inteleg copilul mai bine,  sa ma gandesc de doua ori inainte de  a ma adresa oricarui alt copil, am inteles ca poate au fost momente in viata in care mi-am pedepsit copilul si am gresit cumplit, dar mai ales am inteles ca fiul meu are nevoie de libertate pentru ca daca mintile si trupurile unui copil vor fi incarcate cu ideile si opiniile noastre, ei nu vor fi capabili sa se inteleaga si cunoasca pe ei insusi.

Recomand aceasta carte tuturor parintilor. O gasiti aici la pret redus.